Am văzut mai demult o campanie de lansare a platformei de imobiliare Storia. Mi se pare un studiu de caz important despre potențialul de comunicare pe care un brand nou îl poate realiza. Sau nu.
Întâi numele. Storia sună foarte interesant, atractiv, scurt, armonios, memorabil. E ca o trambulină bine construită pentru brand.
Apoi ideea de comunicare, declinată fix din armonia și melodicitatea numelui – și anume atașarea lui la un soundtrack celebru, Gloria. Lansat de Umberto Tozzi, preluat apoi de Laura Branigan, cel mai probabil a ajuns la cei de la creație prin remixul lui Alex Gaudino. So, idee excelentă, inserare perfectă storia-gloria în ADn-ul piesei. Ce ți-ai dori mai mult? O șansă uriașă să te insinuezi pe platforma de memorabilitate și awareness a unui hit evergreen. Ei bine, de-aici începe greul.
E complicat să faci un spot de tip musical. Ai zice că e faină găselnița cu fata care ia microfonul din vaza cu flori, sper că n-avea apă totuși.. Dar cum scrii versurile pentru brandul tău? Well, hai s-o dăm ca un imn corporatist despre companie și să cântăm despre dorințe imobiliare…
Deja ai ruinat cam tot ce ai câștigat până acum. Cum să crezi că lumea va fredona cuvinte d-astea de pus la about us pe site? Nu mai bine te puneai pe treabă și scriai niște versuri frumoase, ca pentru o piesă muzicală, versuri adevărate, despre oameni, despre visele lor, despre case, scrise firesc, nu cu cuvinte de SEO?…
Mai frumos curge una din execuțiile următoare. Gestul tipului de a bate ritmul anunțând desfășurarea de trupe e bine găsit. Versurile rămân însă un no go total..
Undeva, nu-mi dau seama unde, curajul și viziunea proaspătă și îndrăzneață a creației (și a agenției de fapt) a deraiat în niște versuri ridicole, care au readus cu picioarele pe pământul imobiliar, nu-i așa, niște idei care decolaseră excelent. Așa se scrie storia câteodată.






Comments are closed.